Yves Rocher
V roce 2020 se česká divize francouzského kosmetického gigantu Yver Rocher rozhodla posílit své tržby spuštěním gamifikačních prvků na svém e-shopu.
Jaké konkrétní metody byly použity? Tady jsou některé z nich:
Kolo štěstí
Kolo štěstí přineslo e-shopu nečekaný příliv kontaktů nových potencionálních zákazníků, přičemž více jak 1/5 z nich dokončila svoji objednávku nákupem na e-shopu. Konverzní poměr dokončení objednávky je 21 procent.
Adventní kalendář
Dalším gamifikačním trikem úspěšně působícím na návštěvníky e-shopu bylo spuštění adventního kalendáře od 1. do 24. prosince. Každý den se mohli návštěvníci e-shopu těšit na nové překvapení v podobě speciální nabídky nebo atraktivní slevy. Díky tomu se firmě zvýšil počet zákazníků s opakující se objednávkou.
Alza
Známý český e-shop Alza. Několik let běžící věrnostní program umožňuje stávajícím i novým klientům sbírat takzvané „alzáky“. Za ně si pak mohou sáhnout na dárky zdarma nebo je využít na zajímavou slevu ze svého nákupu.
CZC.CZ
Třetím příkladem e-shopu, který úspěšně využívá gamifikace pro zvýšení svých tržeb je společnost CZC.CZ. Ta svým zákazníkům umožňuje sbírání bodů za nákup. Ty mohou vsadit v takzvané „výherně“ na některou z hodnotných cen.
Konkrétní ukázka vypadá následovně:
-
Za každých 10 korun utracených na CZC.CZ získává zákazník 1 bod,
-
Nasbírá-li zákazník alespoň 101 bodů, může si vsadit na výhru ve slosování o hodnotné ceny.
-
Každý měsíc se losuje o hodnotné ceny přesahující více jak 20 tisíc korun.