Gamifikace v praxi: Příběhy úspěšných e-shopů

Gamifikace v praxi: Příběhy úspěšných e-shopů

Využití herních prvků v neherních situacích se stává stále více oblíbeným prvkem mnoha českých i světových firem. Gamifikaci využívají nejen v přímém kontaktu se zákazníky na prodejnách, ale i ve svých e-shopech. Jaké jsou konkrétní příběhy úspěšných e-shopů, které využily gamifikaci pro zvýšení svých tržeb?

Přinášíme vám příklady tří z nich.

Yves Rocher

V roce 2020 se česká divize francouzského kosmetického gigantu Yver Rocher rozhodla posílit své tržby spuštěním gamifikačních prvků na svém e-shopu.

Jaké konkrétní metody byly použity? Tady jsou některé z nich:

Kolo štěstí

Kolo štěstí přineslo e-shopu nečekaný příliv kontaktů nových potencionálních zákazníků, přičemž více jak 1/5 z nich dokončila svoji objednávku nákupem na e-shopu. Konverzní poměr dokončení objednávky je 21 procent.

Adventní kalendář

Dalším gamifikačním trikem úspěšně působícím na návštěvníky e-shopu bylo spuštění adventního kalendáře od 1. do 24. prosince. Každý den se mohli návštěvníci e-shopu těšit na nové překvapení v podobě speciální nabídky nebo atraktivní slevy. Díky tomu se firmě zvýšil počet zákazníků s opakující se objednávkou.

Alza

Známý český e-shop Alza. Několik let běžící věrnostní program umožňuje stávajícím i novým klientům sbírat takzvané „alzáky“. Za ně si pak mohou sáhnout na dárky zdarma nebo je využít na zajímavou slevu ze svého nákupu.

CZC.CZ

Třetím příkladem e-shopu, který úspěšně využívá gamifikace pro zvýšení svých tržeb je společnost CZC.CZ. Ta svým zákazníkům umožňuje sbírání bodů za nákup. Ty mohou vsadit v takzvané „výherně“ na některou z hodnotných cen.

Konkrétní ukázka vypadá následovně:

  • Za každých 10 korun utracených na CZC.CZ získává zákazník 1 bod,

  • Nasbírá-li zákazník alespoň 101 bodů, může si vsadit na výhru ve slosování o hodnotné ceny.

  • Každý měsíc se losuje o hodnotné ceny přesahující více jak 20 tisíc korun.

A co kamenná prodejna?

Některé společnosti kombinují gamifikační prvky nejen na samotném e-shopu, ale i kombinací s návštěvou na kamenné prodejně, jako například světové řetězce Starbucks a McDonald´s.

O tom, jak to dělají, bude pojednávat některý z příštích článků.