Výhody gamifikace pro malé a střední e-shopy

Výhody gamifikace pro malé a střední e-shopy

V České republice podle expertů aktuálně funguje více jak 50 tisíc e-shopů. V roce 2020 jsme v nich utratili 223 miliard korun, letos se bude částka podle odhadů pohybovat kolem necelých 300 miliard. Na celkovém maloobchodním obratu má e-commerce více podíl 13,5 procenta.

Jakou roli v úspěšnosti mezi tak vysokou konkurencí hraje gamifikace? K čemu je pro malé a střední e-shopy dobrou zbraní vůči velkým hráčům?

Výhody gamifikace

Rozhodne-li se malý nebo střední e-shop pro gamifikační prvky, jaké výhody to může přinést? Tady je přehled těch největších z pohledu zákazníků.

Zákazník je zapojen

První výhodou gamifikace jakkoliv malého e-shopu je zaangažování potencionálních zákazníků do samotného prodeje. Zákazníci jsou rádi, když už od prvního prohlížení výrobku vnímají, že na ně myslíte a nabízíte jim něco zajímavého.

Proto herní prvky jako soutěže, věrnostní body a výzvy patří k pozitivním zážitkům, kterými lze potencionální zákazníky namotivovat.

Zákazník se baví

Druhým velkým pozitivem herních prvků je fakt, že zákazníci se při prodeji rádi baví. S nakupováním je u určité části zákazníků spojen stresující pocit, že musí utrácet těžce vydělané peníze.

Pokud jim nabídnete výzvu, slevu nebo nějaký produkt zdarma, obvykle se nadchnou. Začleníte-li do gamifikace svého e-shopu nějakou hru, zákazníci se budou vracet. Někdy i jen proto, aby si zahráli.

Zákazník více nakupuje

Třetí výhodou gamifikace je fakt, že přispívá k dokončení nákupu. A o to tady přeci jde. Proto se gamifikace nebojte. Příklady jasně dokazují, že zvyšují prodej e-shopů.

Zákazník vnímá vaši značku

Gamifikace přispívá i ke zvýšení povědomí o značce. Právě malé a střední e-shopy se potřebují do podvědomí potenciálních zákazníků dostat.

Při vytváření gamifikačních prvků začleňte název nebo brand například do herní aplikace. Ať dárek, odměna nebo body za věrnost nejsou jen nakoupeným produktem typu čokoláda Milka. Ale ať jde o čokoládu s logem vaší firmy.

Zákazník se stává loajálním

Malé a střední e-shopy si potřebují své zákazníky udržet. A zákazníci se zase potřebují „zamilovat do prodejce“. Herní prvky přispívají k vzájemné zamilovanosti, ze které pak pramení loajálnost.

Slovo klasika

Slavná britská a americká módní návrhářka Anna Wintour, která už od roku 1988 vede americkou redakci módního časopisu Vogue, jednou o konkurenceschopnosti výstižně řekla: „Pokud nemůžete být lepší než vaše konkurence, alespoň se lépe oblékejte.“

Nebojte se proto svůj e-shop obléknout do gamifikace.

Kategorie