Návod první: Definujte si cíle gamifikace
Předtím než začnete implementovat herní prvky do vašeho e-shopu zjistěte, o co vám vlastně jde. Jakých cílů chcete pomocí gamifikace dosáhnout? Co konkrétního od toho čekáte? Proč to potřebujete?
Důvodů, proč s gamifikací na e-shopu začít, může být několik. Nejčastějšími jsou například následující:
- zvýšení prodejů,
- zlepšení zákaznické angažovanosti,
- budování loajality zákazníků.
Návod druhý: Přizpůsobte gamifikaci vašemu e-shopu
Neexistuje žádný univerzální přístup ke gamifikaci e-shopů. Žádná šablona, která by fungovala naprosto stejně na všech stránkách s e-shopy. Musíte ji sami přizpůsobit specifickým charakteristikám vašeho konkrétního e-shopu, a především vašim cílovým zákazníkům.
Tip: Pokud například prodáváte oblečení, můžete zákazníkům udělovat body za každý nákup a umožnit jim odemykat speciální odměny nebo slevy na další vaše produkty.
Návod třetí: Vytvořte atraktivní herní prvky
Má-li být gamifikace vašeho e-shopu přitažlivá a zábavná, musí zákazníky v prvé řadě motivovat. Motivovat k čemu? Nejen k samotnému vyzkoušení herních prvků, ale i k opakované návštěvě vašeho e-shopu. Dobře oslovený zákazník se někde v podvědomí bude těšit, až se znovu setká s gamifikačním prvkem vašeho e-shopu.
Nejoblíbenějšími gamifikačními prvky jsou:
- soutěže,
- odemykání úrovní,
- body,
- odznaky,
- výzvy a další.
Návod čtvrtý: Zajistěte viditelnost herních prvků
Je naprosto důležité, aby byli vaši zákazníci informováni o herních prvcích, které jste do svého e-shopu implementovali. Není nic horšího, než když si zákazník herních prvků nevšimne.
Využijte proto grafické prvky, zřiďte speciální sekci v e-shopu nebo stránku věnovanou gamifikaci a připomínejte zákazníkům, jaké odměny nebo výhody na ně čekají.