McDonald´s
McDonald´s nedávno začal s jednoduchým, ale účinným způsobem, jak motivovat návštěvníky svých kaváren k opakovaným a pravidelným návštěvám. Využil k tomu hned několik gamifikačních prvků.
McCafé
Návštěvníci McCafé jsou pravidelně odměňováni za svou věrnost. Dlouhé roky sbírali razítka na papírové kartičky. McDomald´s ale nedávno přišel s aplikací 5+1 zdarma, kde všichni milovníci mekáčovských káv vidí, kolik káv už mají nasbíraných a kolik jim ještě zbývá k odměně „zdarma“.
Velkým plusem tohoto jednoduchého gamifikačního prvku je, že vás McDonald´s odmění jakkoli drahou kávou, žádným laciným základem.
Happy Meal
McDonald´s tradičně míří i na své nejmenší zákazníky. Proto není překvapením, že se v jeho aplikaci mohou právě děti bavit v rámci aktuální nabídky oblíbených krabiček s překvapením, takzvaných Happy Mealů.
Jaro 2023 například přineslo možnost vstoupit do kreativního světa Karma´s World. Celý systém je dokonale propracován tak, aby ho děti vnímaly všemi smysly – očima, ušima, chutí i dotykem.
Starbucks
Dalším v tuzemsku známým obchodem využívajícím prvky gamifikaci pro zvýšení motivace zákazníku je Starbucks. Zajímavostí je, že i on cílí na věrnostní sběr hvězd, za které pak může zákazník získat oblíbený kávový nápoj.
Starbucks navíc ve své aplikaci přišel i s možností dobíjet si svou Starbucks kartu a pak ji použít při platbě v kamenných prodejnách.
Lidl
Posledním příkladem využití gamifikace v rámci kamenných prodejen jsou supermarkety. Jako příklad jsme vybrali německý řetězec Lidl. Ten ve své aplikaci nabízí věrným zákazníkům nejen aktuální slevy, na které si ostatní zákazníci nesáhnou.
V rámci aplikace dostáváte při dosažení určitého objemu nákupů stírací losy, ve kterých na vás čeká oblíbená sleva. Aplikace umožňuje losy stírat elektronicky, čímž v zákaznících probouzí „hráčské“ vzrušení.