Umělá inteligence a tvorba textů
Umělá inteligence (AI) v posledních letech posunula hranice tvorby textu zásadním způsobem kupředu. Do jisté míry se postarala o změnu oborů jako je marketing a PR. Publicisté, copywriteři, autoři i novináři mají k dispozici nástroje nebývalých možností, které je ale přitom částečně ohrožují.
Studenti píšou slohové práce během 2 minut a učitelé si pořizují nástroje na rozpoznání textů AI. Jaké jsou tedy výhody a nevýhody tvorby textů od umělé inteligence?
Výhody
Svěříte-li tvorbu textu umělé inteligenci, přináší vám to bezesporu mnoho výhod.
Mezi ty nejzásadnější patří především:
- vysoká rychlost psaní textu,
- téměř bezchybná gramatika (dokonce i ta česká),
- může inspirovat při takzvaném tvůrčím bloku,
- dokáže vytvářet poutavý příběh,
- nikdy se neopakuje slovo od slova,
- dokáže navrhnout různé typy nadpisů,
- dokáže použít stylistiku přímo pro vaši potřebu,
- nachází správná slova.
Nevýhody
Po vyzkoušení několika nástrojů pro tvorbu textů z „rukou“ AI jsme se ale setkali s následujícími nevýhodami.
Některé jsou zcela pochopitelné, jiné trochu více alarmující:
- syntaxe - nedostatečná schopnost vytvářet věty,
- chybějící fantazie,
- absolutní absence emocí,
- nevyužívá nejnovější poznatky a informace z daného oboru,
- nízká úroveň vlastní kreativity,
- nedokáže kombinovat témata,
- některé texty se opakují a jsou o ničem.
Při naší zkoušce jsme AI například položili otázku, jak velká je rozloha Krušných hor. Dostalo se nám překvapivě tří různých odpovědí: 6000, 4000 nebo 3500 kilometrů čtverečních. Správná je první možnost.